söndag 14 december 2014

Var höll motorcyklisterna hus i lördags?

Igår hade Probike i Malmö ordnat med Julfrukost. Gott trevligt och uppskattat på alla vis. Eventet var dock inte lika välbesökt som jag hade förväntat mig. Denna tillställning borde dragit betydligt fler besökare.

Klockan nio visade termometern sju plusgrader och vägarna var torra. Efter en snabb överläggning med kamrat Olsson bestämde vi oss för att det var läge att köra hoj ut till Probike. På med skinnkläderna och ut i garaget för att starta upp min gamla Road King. Jag hämtade upp Olsson vid hans garage och vi rullade ut genom stan med siktet inställt mot Arlöv och Probikes lokaler. Bland fordonen på parkeringen var vi i klar minoritet de flesta hade valt att komma dit i bil. Inne i butiken var det god stämning och Marcus hade för dagen skolats om från reservdelsman till kallskänka.
Kamrat Olsson provsitter en en nyare Road King

Det hade dukats upp ett helt julbord. Med allt från sill och lax till julskinka. Besökarna lät sig väl smaka. Som gäst kände man sig väl inbjuden och Probike skall ha en eloge för att det var just en "julfrukost" och inte ett försäljningsjippo. Visst fanns det möjlighet att handla grejer på Harley-avdelningen var det till exempel halva priset på massor av kläder, så visst fanns det möjlighet att göra fynd för den som så ville. Det som förvånade mig var att besökarna inte var fler.
Mingel runt frukostbordet

När vi nu äntligen fått en MC-firma i Malmö igen så borde vi som kör hoj vara noga med att ge dem stöd och support. Visserligen ser det ut som försäljningen inom MC-branschen  äntligen börjat att få lite luft under vingarna igen men vi skall inte ta det för självklart att det per automatik innebär att det kommer att finnas MC-handlare i landets tredje stad. Skall en firma överleva måste det finnas ett kundunderlag. Som jag skrivit så många gånger förr. Värna din lokala handlare, annars riskerar du att behöva åka långt för att köpa något eller handla allt över internet.
Mycket snack blev det

Det som förvånade mig igår var att jag inte såg något folk från HOG Malmoe. Visserligen så har dom ju kallat sig "independent" sedan MC-Huset tappade HD försäljningen, men nu när vi faktiskt fått en HD dealer i stan så tycker jag att det var synd att inte några av HOG:s medlemmar verkade ha tagit sig tid till att titta in på en bit mat och en pratstund.

Slutligen vill jag bara passa på att tacka Probike Malmö för ett trevligt intiativ och att det hjälp till att sprida lite "hjulstämning" bland oss hojåkare. Gott, trevligt och mycket uppskattat. Tack!

2 kommentarer:

  1. Hej Peter här från fd.MC-Huset.Jag skulle vilja påstå att Nissa och Rille på ProBike fortsätter med arvet från MC-Huset vad gäller jippo för kunderna,och det är fantastiskt kul.Sedan påstås det att Malmö trots 300.000 innevånare inte har mer köpkraft än en stad på 100.000 pga.befolkningsstrukturen.Vad det gäller Malmoe Chapter har jag för mig att de flesta var hos ett systerchapter i Germany just denna helg.I vart fall,stort tack till ProBike-grabbarna,det smakade gott.Och det blev en fin tröja inhandlat.

    SvaraRadera
  2. Hej Peter. Du är som vanligt välinformerad! Skönt att veta att många av medlemmarna i HOG Malmoe verkade ha giltigt förfall ;-)

    Ha det världsbäst
    //magnus

    SvaraRadera