tag:blogger.com,1999:blog-8605690585726954607.post5143144538923544196..comments2023-08-19T09:02:31.528+02:00Comments on I Huvudet på Hojåkaren : När du tappar kontrollen och det går åt skogenMagnus Johanssonhttp://www.blogger.com/profile/17476107683260649672noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-8605690585726954607.post-44054468482451117812014-11-12T12:32:12.987+01:002014-11-12T12:32:12.987+01:00I videona så ser man ändå väldigt många av förarna...I videona så ser man ändå väldigt många av förarna som hänger kvar i styret tills de inser att inget går att göra. Vid framhjulssläppen så släpper de tidigt men vid bakhjulssläppen ser man ofta de kravla sig kvar på hojen om de inte blivit en alldeles för kraftig highside. Så det där rådet med att släppa styret får nog vara med en viss modifikation. Däremot så ska man försöka i så stor mån som möjligt inte hindra hojen att självstabilisera sig om den fortfarande rullar vilket är lätt hänt om man hänger kvar stenhårt i styret.<br />Jag tror inte att det går att komma med helt generella åtgärder när det händer något oförutsätt. Men man undviker många oförutsedda händelser med goda marginaler, att analysera vägsträckan fram till gränspunkten och bra fantasi för vad som kan komma ut ur buskarna.Stefannoreply@blogger.com