lördag 26 april 2014

Idag är det mycket på gång

Vårvärmen har kopplat ett säkert grepp över landet, hojåkarna har vaknat till liv och är stirriga som kalvar på grönbete. De är en självklarhet för landets mc-handlare, verkstäder och klubbar. Över allt är det saker på gång. Dessutom är det lönehelg så handlarna är extra aktiva och vet att många av oss är intresserade av att spendera en och annan krona på allt som har med hojåkning att göra.

För egen del känner jag mig lite som en åsna mellan två hötappar. Jag har svårt att bestämma mig. alternativen är många. Först tänkte jag mig att åka till Bikesupport för att försöka kränga av lite prylar på Jan Hartvigs mc-loppis. Framför allt har jag en hel drös saker jag skruvat av från min Sportster som jag tänkte att jag kunde bli av med. Packväskor, vindruta, orginalblinkers och en massa andra prylar som jag inte längre behöver.

Sedan upptäckte jag att SMC hade avrostning på Ljungbyhed. Efter en stunds ytterligare surfande på nätet såg jag att SKMC traditionsenligt hade sitt Nils Holgersson Rally. Valet föll på SKMC:s rally. Jag har åkt det många gånger förut och det har nästan blivit lite av en tradition. Att åka rally är alltid lika kul, även om beskrivningen kan kan te sig lite torftig. Det är som att gå poängpromenad eller tipsrunda fast man kör motorcykel. Kanske inte den högsta coolhetsfaktorn, i alla fall inte om man vill försöka framstå som hardcore biker.

Oavsett hur det låter så tycker jag ändå tt det är något speciellt med mc-rally. Jag försöker alltid åka några stycken varje säsong. Det kanske inte tävlingen eller frågorna i sig som lockar utan möjligheten att träffa likasinnade. Alla är där i samma syfte. Att träffa andra människor med samma obskyra särintresse. Man träffar gamla bekanta och det finns även möjlighet att knyta nya kontakter.

Mc-rallyn är oftast välordnade och oftast har klubben som arrangerar verkligen ansträngt sig för att hitta trevliga och fina mc-vägar. Jag hoppas att det skall bli det samma på rallyt i morgon. Jag återkommer med en rapport i morgon. Ha en trevlig lördag och njut av det vackra vårvädret. Gasa lugnt och akta dig för dina medtrafikanter.

1 kommentar:

  1. idag ett evenemang i harley-butiken som har öppet hus,
    imorron ere avrostning i ljungbyhed….
    en intensiv helg…

    //albin

    SvaraRadera