torsdag 1 maj 2014

Allt har gått över förväntan.

När jag för snart ett och ett halvt år startade min blogg trodde jag att, kanske skulle några av de närmast sörjande vara intresserade av att läsa om vad jag tycker och tänker om motorcyklar och allt som hör till. Inte kunde jag ana att intresset för vad jag har att säga skulle bli så stort. Nu börjar inläggen närma sig 500 och jag har en ganska stabil läsekrets.

För ett tag sedan passerade jag 100 000 besök på min blogg. Smaka på den siffran, det känns ganska mäktigt. Sedan starten har antalet läsare och besökare hela tiden ökat. Det känns jättekul att så många läser, delar och kommenterar. Det är det som ger näring och drivkraft åt mitt skrivandet. Bloggandet har på sätt och vis blivit om inte som ett gift i alla fall en viktig rutin. Det känns inte bra ifall jag inte skrivit och publicerat morgondagens inlägg innan jag går och lägger mig. Min intention är att fortsätta i samma spår. Jag vill att det skall vara en blandning av allt som har med livet som motorcyklist att göra.

Antalet besökare styrs inte bara av vad jag skriver även om innehållet i bloggen alltid är den viktigaste faktorn. Jag kan se att de dagar det är fint åkväder eller många mc-event som lockar så tappar jag alltid en del läsare. Det brukar däremot rätta till sig på måndagarna när folk är tillbaka i vardagen igen. Jag tycker att jag haft en relativt jämn fördelning av besöken på bloggen oavsett ämne. Det enda som sticker ut är de blogginlägg som handlar om säkerhet och trafiksäkerhet här kan man se att det varit extra många som varit intresserade av att läsa. Denna vetskap kommer inte att medföra några större förändringar i mitt skrivande då jag tycker att jag har en rätt bra fördelning av innehållet.

Jag vet att det varit strul med möjligheterna att skriva kommentarer, vilket jag tycker är synd. Jag har åtskilliga gånger kontrollerat mina inställningar för möjligheten att lämna kommentarer på blogginlägg. Enligt dessa skall kommentarsfältet vara helt öppet och det skall även finnas möjlighet att kommentera anonymt. Sedan är det ju i och för sig trevligt att veta vem som kommenterat, det är ju på något sätt förutsättningen för att det skall kunna bli en dialog mellan dig och mig. Jag försöker alltid ta mig tid till att besvara de kommentarer som innehåller någon form av kritik eller frågeställning. Jag har gjort vad jag kunnat för att underlätta kommenterandet, har det inte fungerat ligger felet hos Google som är ansvarig för blogger som jag använder.

Du som läser det jag skriver. Har du egna idéer om vad du vill läsa om eller ifall det finns ämnen du tycker att jag borde ta upp så är det bra att höra av sig. Ju fler idéer och uppslag jag får ju mer varierad och innehållsrik blir bloggen. Det samma gäller ifall du anordnar rallyn, träffar event etc, hör av dig så kan jag gärna skriva en notis om detta ifall jag tycker att det har ett allmänintresse. Alla tips mottages med största tacksamhet

Alla mina blogginlägg skickas ut via Twitter du hitta mig som @JsonSweden och jag använder alltid hashtaggen #motorcykel. Du kan också passa på att leta upp min bloggsida på facebook. Den heter givet vis "I Huvudet på Hojåkaren" om du inte redan gjort det så gå in och klicka på "gillar" knappen så får du alla mina uppdateringar direkt i ditt nyhetsflöde på facebook. Har kan du också kommentera lämna meddelanden till mig.

Med dagens inlägg vill jag bara passa på att tacka er som läser och delar min blogg. Det är just du som är en viktig del av det som ger mig energi att fortsätta. Kulle du vara intresserad av att annonsera på min sida så hör av dig så löser vi det på lämpligt vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar