tisdag 21 oktober 2014

Påminnelse och viktig vinterläsning

Idag damp senaste numret av MC-folket ner i brevlådan. MC-folket skickas ut till alla SMC medlemmar. Jag vet att många uppskattar tidningen men jag vet också att en del av någon outgrundlig anledning ratar den och förpassar den direkt till pappersinsamlingen.

Tillhör du dem som mot förmodan aldrig bläddrar i MC-folket så tycker jag absolut att du skall passa på att gör det denna gången. I senaste numret finns nämligen en återutgivning av den viktigaste skriften SMC någonsin publicerat.

Jag har tidigare i min blogg skrivit om att en av de saker som skiljer oss motorcyklister från övriga trafikanter är fortbildning. Den bifogade skriften i senaste MC-folket är en viktig del i detta.  Bilagan heter Full kontroll. Din guide till säkrare MC-körning.

Här tar man upp det mesta från broms och kurvteknik till riskmedvetenhet. Här finns massor med tips på hur du skall få din MC-åkning både säkrare och roligare. Här har du vinterns kanske viktigaste läsning. Gör en djupdykning här så kommer du att vara väl rustad när det är dags för avrostning till våren.

Skulle det vara så att du mot förmodan redan har avpolleterat senaste numret så är det ingen fara. Full kontroll finns även att läsa på SMC:s hemsida. Länken hittar du här

Oj vad tiden går redan onsdag och halva veckan snart avverkad ha en trevlig dag vi hörs i morgon!

3 kommentarer:

  1. Du skriver så otroligt bra inlägg! SMC vill verka för att öka utbildning och riskmedvetenhet på våra vägar. Vi.måste jobba för att få fler yngre in i SMC.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tack Marie. Jag tackar för den positiva responsen och växer ytterligare en liten bit av stolthet ;-)
    //Magnus

    SvaraRadera