onsdag 12 februari 2014

SMC behöver din hjälp

För en hel drös år sedan sålde SMC bakrutedekaler att ha på bilen. Texten löd "Jag kör hellre motorcykel" Nu efterlyser man nya idéer till nya dekaler.

En av mina hojkamrater fick en gång en tröja med utvecklad version av SMC:devis. Det var så att han hade tagit sin och hustruns hojar på trailer upp till en träff i Värmland. Efter denna tur fick han en T-shirt med texten: Jag kör hellre motorcykel på släp. Det var många som tyckte att den T-shirten var rolig fast det kanske inte gör sig lika bra som bakrutedekal till oss som vill visa att vi är motorcyklister även när vi är ute och åker bil.

Ta dig en funderare och försök komma på något fyndigt. För visst vore det lite extra kul att vara den som kommit på SMC:s nya slogan. Kommer du på någon bra idé kan du skriva den som kommentar här på bloggen eller så kan du besöka SMC:s facebook sida eller så kan du surfa in på SMC:s forum. Länkarna hittar du här.

SMC: Facebook

SMC:s forum på hemsidan

Om jag kommit på något? Jo jag hade ett par förslag. "Motorcyklister är mjuka bilar är hårda" "Tänk på motorcyklisterna. Se dig för" "Vägra AC kör MC" Jag funderar ett tag till kanske kommer jag på något mer. Som sagt ta en funderare du också säkert kommer du på något smartare och bättre än vad jag gör.

Förresten. Gillar du min blogg och tycker om att läsa det jag skriver gå gärna in på min Facebooksida och klicka på gilla knappen så får du alla mina uppdateringar direkt i ditt facebook flöde. Länken hittar du här. Kommentera gärna det jag skriver jag gillar både ris och ros. Sedan blir jag alltid glad ifall du delar min blogg. Ju flerläsare dess då roligare att skriva.

I Huvudet på Hojåkaren på Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar