tisdag 18 mars 2014

Värmlänningar startar ny hojträff

Ett nytt MC-event har sett dagens ljus. Nu kommer det något nytt som vänder sig till alla hojåkare oavsett vad du åker. Jag tycker att det är kul att någon kör igång ett event som visar på bredden inom hela hojåkarkollektivet.

"It's not the ride that makes the biker" "Det är inte motorcykeln som gör dig till hojåkare" har jag skrivit på min blogg ett antal gånger. Jag menar att det står varje motorcyklist fritt att välja vad han eller hon vill köra. Jag lägger sällan några värderingar i folks val av motorcyklar valen är individuella och det finns antagligen lika många orsaker till individuella hojval som det finns motorcyklister. I mina ögon är inget val fel, det viktigaste är att man gillar det man åker på.

Hojträffar och utställningar för alla slags hojåkare har fört en tynande tillvaro sedan Swedish Bike Meet fick lägga ner. Nu är det dess bättre ett antal människor i Sunne i värmland som har tagit tag i detta och drar igång en som de kallar, "Motorcykelfestival" eller "RIDE Open Air Motorcycle Festival" om man skall vara petnoga.

Festivalen kommer att gå av stapeln I Sunne i Värmland den 30 och 31 Maj. Ambitionsnivån är hög och man erbjuder utställningar, mat, musik, tävlingar, modeshow, swapmeet mm. Jag tror att RIDE har alla förutsättningar att kunna bli bra. Det behövs fler tillställningar som vänder sig till alla slags hojåkare.

Man har också lagt sig vinn om att erbjuda olika sorters boende. Allt från camping, stugor, vandrarhem och hotell.  Här kan du hitta länkar till hemsida deras facebooksida, twitter och instagram.. Där kan du själv hålla dig uppdaterad om vad som händer och kanske till och med besluta dig för att åka dit. Info om olika slags boende hittar du på hemsidan.

Hemsida RIDE Open Air Motorcycle Festival

RIDE på facebook

RIDE på Twitter

På Instagram kan du följa dem på #ridemcfestival
Samtliga bilder är lånade från RIDE:s Instagramkonto #ridemcfestival

Jag ser med spänning fram mot detta event det skall bli spännande att se hur det går jag tror det finns alla möjligheter att detta blir en återkommande tillställning. Förutsättningarna är riktigt bra nu håller vi tummarna för att den kommande festivalen skall ha vädergudarna på sin sida också.

1 kommentar:

  1. Hur många skåningar är det som ska åka upp då? Hade varit kul om vi blev ett gäng som tog sällskap upp

    SvaraRadera