torsdag 17 april 2014

Äntligen är hon hemma igen

I går morse sken solen från klarblå himmel och det var nästan vindstilla. Att det inte blåser är mycket ovanligt i mitt hörn av Sverige. Morgonen bådade gott inför vad som komma skulle.

Klockan 15.00 stämplade jag ut från jobbet och satte mig på trampcykeln och tog mig hem till Limhamn. Tillsammans med min frus morbror satte vi oss i min V70 och körde ut ur Malmö. Ut på väg 11, vid Djurslöv besannades det jag skrev om här om dagen. Länstrafikgruppen var på plats med radarn i högsta hugg och det var många bilar som blev invinkade.

Eftersom jag har för vana att i möjligaste mån försöka hålla hastighetsbegränsningarna när jag kör bil klarade jag mig förbi kontrollen. Färden gick vidare förbi Staffanstorp och Dalby genom Veberöd och fram till Sjöbo. Här svängde vi av på väg 13. Målet var Vollsjö och motorcykelaffären LMD som ligger mitt på torget. Äntligen skulle jag få hämta min H-D Road King som hade fått ny drivrem. I förrgår eftermiddag hade jag fått ett SMS om att den skulle vara klar för avhämtning dagen efter.

Det fina vädret hade hållit i sig och det skulle bli en trevlig tur hem. Jag är väldigt glad att kunna lämna mina hojar till LMD när jag behöver hjälp med att få fixat de saker jag inte har tid eller verktyg till att kunna ordna själv. Bemötandet är alltid av toppklass och priserna är plånboksvänliga. Nytvättad och avtorkade rullades min gamla H-D ut från verkstaden och jag klev in i butiken för att göra mig oskyldig.

Väl i butiken såg jag att det låg en sadel till En Road King Classic. Sälj den till Olsson han letar efter en sådan sa jag till Micke som nyss klivit in genom dörren. Det är Micke som äger och driver LMD. Kolla om han ska ha den sa han och jag drog fram telefonen. Olsson svarade men det lät brusigt. Det visade sig att han var ute och körde motorcykel. Han var nöjd med priset och affären gjordes upp via telefon.
Micke Palm grundare och ägare av LMD. Mer än 25 års erfarenhet i branschen, kan allt om motorcyklar.
Min idol och mekaniska Guru!

Jag lastade ut sadeln i bilen och hoppade i hojkläderna. Jag kände mig upprymd likt en gosse på julafton när det var dags att trycka på startknappen. Den stora V-motorn hostade igång och jag rullade ut från torget och styrde mot Malmö och Limhamn. Även om det inte var lika vindstilla som i morse var det ändå skönt att köra. Det var inte bara jag som gett mig ut, det var ovanligt många motorcyklar ute. Kanske var det tur att jag hade en hjälm med svart visir. Jag slapp att visa upp mitt fånga leende jag antagligen hade hela vägen hem.
Såhär löjlig såg jag ut under hjälmen klart att man åker med  heltäckande hjälm med mörkt visir

Det blev en härlig tur och jag är glad att ha favorithojen hemma igen. Nu håller vi tummarna för att finvädret håller i sig så att det kan bli en och annan hojtur i påsk. Gasa Lugnt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar