torsdag 29 maj 2014

Så har man fått köra tvåtaktare hela dagen

Efter en hel dag med en tvåtaktare och ett näst intill krampaktigt grepp i handtagen har man lite senknarr i händerna och kroppen känns lite mör

Har han dragit igång gamla husqvarnan eller har han varit och kört veterancross eller åkt bana med en gammal TT maskin kanske du tänker. Om det vore så väl. Visst hade det varit kul att få fara runt på en crossbana på en gammal Monark ISDT eller ifall man fått förmånen att jobba med hårt nerlägg i böjarna med en gammal  Yamaha 250 racer. Tyvärr var det inte så dagen utvecklade sig. Tvåtaktaren jag kört idag hade inte ens några hjul, det var en Texas röjsåg. En 39 kubikare som var försedd med trimmertråd. Sommarstugetomten har fått sig en rejäl avhyvling. Trots avsaknaden av hjul har den ändå ett styre att hålla i, ett gasreglage och det kommer blårök från ljuddämparen. På huvudet har man burit hjälm med visir och på händerna hade jag hanskar. Någon stans blev det ändå att förena nytta med nöje. Där har jag gått runt på sommarstugetomten hållit i styret och gasat. Ljudet är ettrigt och man har kunnat drömma sig bort till crossbana samtidigt som jag sett till att tomten till vissa delar förvandlats från vildvuxet moras till något som liknar trädgård eller i vart fall en vildtomt.  Kanske är det som någon sa " i brist påröd får man äta limpa". Kanske borde jag göra slag i saken och skaffa en gammal endurohoj att ha i sommarstugan tomten är stor nog för att röja en liten bana på och utanför Nyköping finns det dessutom gott om grusväg. Nu sitter jag på altanen med en Gin och Tonic och begrundar att det defakto är folknykterhetens dag. Skål vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar