torsdag 4 juli 2013

Biltur i hojåkningens tjänst.

I går var jag ute och for runt med min kompis Patrik. Han är medlem i Wind & Fire vilket är en Mc-klubb för Harley-åkande brandmän. Varje år arrangerar dom ett välgörenhetsrally där avkastningen går till något behjärtansvärt ändamål. I år hade Det fallit på Patriks lott att bestämma rallyts sträckning. Det enda som var klart var att starten skulle vara på Brandstation Centrum i Malmö och målgång skulle bli på Brandstationen i Landskrona.

Wind & Fire Mc för Harleyåkandebrandmän
                                                                       
Det är en sträcka på 5 mil om man kör motorvägen. Patrik ringde mig i helgen och undrade om jag hade några bra idéer när det gällde småvägar mellan Malmö och Landskrona. Jag gjorde upp en rutt i huvudet som jag tänkte skulle bli bra. Vi bestämdes att vi skulle ses i går kväll. Vid halv 9 på kvällen svängde Patrick förbi med sin Audi och vi körde ner till Brandstationen där starten skall vara. Nollade trippmätaren och sedan bar det av. Patrik körde och jag skrev noter till Roadmappen. 1 timma och 45 minuter senare var vi framme vid Brandstationen i Landskrona efter en sträcka på ca 8,5 mil.
Brandstationen i Landskrona

Jag känner mig nöjd med upplägget av turen. Det kommer bli ett rally på småvägar, över slätter och ängar genom skog över åsar ner i dalar. Jag hoppas att de som kommer att åka rallyt blir nöjda med turen, om inte vet ni vem ni skall skylla på. Patrik skulle skriva rent, hoppas han kan tyda mina kråkfötter. Rallyt ligger som ett event på Facebook för mer info gå dit. Förhoppningsvis blir det både karta och roadmap. Detta rally arrangeras för 16 året i rad. Start på Brandstation Centrum på Drottningatan i Malmö den 3:e augusti mellan klockan 11 och 12

Ha en fantastisk torsdag. I kväll skall Lotta och jag köra ut och serva våra hojar innan semestern men mer om detta i morgon.                                                                                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar