torsdag 11 juli 2013

Charmen regnade bort

Det finns dagar då man inte vill åka motorcykel. Tyvärr infaller dessa dagar inte alltid med de dagar man inte bör åka motorcykel. I går va det en sådan dag. Jag var tvungen att åka hoj fast jag inte ville.

Utvilad glad och nykter vaknade jag i går morse. Morgonen var gråmulen och det kändes småruggigt att ta promenaden bort till brevlådan för att hämta morgontidningen. Efter frukost fick vi besök av några släktingar som stannade på fika en stund. När de hade åkt var det strax dags för lunch. Jag öppnade kylskåpet och konstaterade att det var tvunget att åka till affären och proviantera. Även hojåkare behöver riktig mat man kan inte leva av bensinmacks korv allenast. Även motorcyklister behöver som sagt god mat så en tur till affären, det var tvunget. Samtidigt skulle jag passa på att åka till varvet och köpa nya tändstift till båtmotorn. 


Jag hann precis ut från båtbutiken och starta hojen så öppnade himmelen sig. Det var bara att bita ihop och åka vidare till affären för att proviantera. När jag handlat var jag skulle och även hunnit med en tur till nöjesapoteket ”Gröna skylten” var det bara att trotsa regnet ännu en gång och kliva ombord på Road kingen och trycka på startknappen. 
Regn och mörkt visir är en ganska kass kombination

Det stod rejält med vatten på vägen så det stänkte fint om alla bilarna. Väl hemma på Enholmen igen var jag blöt ända in i kalsongerna. Det blev en sådan där motorcykeltur som faktiskt helt saknade charm. 
Mamma har den farbrorn kissat på sig? Nej han har nog bara kört motorcykel

Det är inte så ofta jag saknar bilen men idag gjorde jag det. Fast strunt samma idag är skinnkläderna torra och väderleksrapporten ser lovande ut.


Ha en fantastisk torsdag och kör snyggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar