söndag 23 mars 2014

Så fick man lite vind i ansiktet igen

Efter att frukosten var avklarad så hade jag tänkt att åka ut till Arlöv för att besöka Bikesupport som hade premiär med öppet hus. Jag tittade ut på vädret, termometern visade nästan nio grader.

Det får bli hoj bestämde jag och drog på mig skinnkläderna och rullade ut Sportstern från garaget. Solen lös från nästan klarblå himmel och det var inte speciellt blåsigt. Med andra ord en ganska bra dag för att köra motorcykel. Jag körde ner genom Limhamn till stranden sedan följde jag kusten längs Ribersborg och ut genom västra hamnen och vidare ut mot Arlöv.

På Bikesupport träffade jag några gamla bekanta som jag fick en pratstund med. Jag snackade också en stund med Jan som äger och driver företaget. Jag är en trevlig kille med gott rykte i branschen. jag tycker det är kul att han tagit steget och öppnat butik och inte bara säljer via internet. Lycka till Jan! Efter en kopp kaffe tackade jag för mig och körde in mot Malmö igen. Vid Sergels väg kom kamrat Olsson körande i sin blåa Audi. Jag stannade till och han drog ner rutan. Är du på väg hem eller har du lust att hänga med och köra en runda undrade han. Tid hade jag och jag är sällan särskilt svårövertalad när det handlar om att köra motorcykel. Jag skall bara parkera bilen jag kommer strax sa Olsson.

Medan jag satt där på hojen i solen och väntade kom en man med en Irländsk setter gående på trottoaren.
- Nu är det vår sa han.
- Visst är det underbart sa jag.
- Jag borde hem och starta upp min egen hoj sa hundmannen. Han berättade att han hade en gammal Yamaha SR500. Vi språkades vid en stund om allt möjligt som hade med motorcyklar och mc-åkning att göra. Det blev ett sådant där trevligt och spontant samtal som motorcyklar ibland kan vara ingången till. Han sa hej och började gå vidare längs Tessins väg.
- Lycka till med kickandet så att du får igång Yamahan sa jag.
- Jag skall göra mitt bästa sa han.

Sedan kom Olsson som varit uppe i lägenheten och satt på sig hojkläder. Igår blev det det en tur i stan i det fina vädret var det mycket lördagsflanörer ute.

Malmö är trots allt en vacker stad. Man glömmer gärna det när man bor här. Det är så lätt att bli hemmablind.

2 kommentarer:

  1. Vi får önska Jan H.lycka till med hans nya firma.Sedan ska ju Vincents öppna något i Malmö också,vi får se var. mvh.Peter-fd.MCHuset

    SvaraRadera
  2. Jag har också hört att Vincents är på gång till Malmö det enda jag vet är att det finns pågående förhandlingar med någon eller några. Vi ser med spänning fram emot vad som komma skall. Roligt att det börjar röra på sig i MC-branschen i Malmöregionen. Det har varit tomt sedan MC-huset tvingades att lägga ner.

    //magnus

    SvaraRadera