söndag 6 januari 2013

I väntan på våren

Hojarna installade i garaget med batteriladdarna likt navelsträngar uppkopplade mot elnätet för att få lite näring innan våren är här. Inget är som väntans tider diktade Erik Axel Karlfeldt trots att han aldrig suttit på en motorcykel. Han visste inte hur rätt han hade.

Jag har tråkigt brukar min Kulturvetare och Journalist till dotter säga när det för tillfället inte händer något. Jag är till viss del beredd att hålla med men samtidigt så tror jag att tråkigheten går att fördriva. Man kan inte bara blicka framåt och vänta och längta. Vi måste också ta vara på "här och nu". Det finns dess bättre också andra glädjeämnen i livet än grensla Harleyn och trycka på startknappen.

Just nu när den Skånska vintern visar sig från sin sämsta sida kan det kanske vara svårt att hitta något roligt att förgylla sin vardag med. Vad gör du själv som är så stimulerande och utvecklande undrar du säkert? Mycket är svaret på den frågan förutom vinterbad och andra viktiga livsuppehållande aktiviteter så har jag till övriga familjens skräckblandade förtjusning börjat spela trumpet. Som framgår av min personbeskrivning så kallar jag mig själv multiinstrumentalist. Då jag inte spelar något brassinstrument så kände jag att det var en brist i mitt musikaliska kunnande.

Misströsta inte, det finns glädjeämnen i grådasket. Lär dig något nytt. Att utöka sina kompetenser är aldrig fel- Den dag man inte längre har lust att lära sig något nytt är det dags att ställa tofflorna och ta på sig träfracken. Innan det är dags att ge upp så gör något som just DU tycker är roligt, stimulerande eller utvecklande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar