tisdag 19 maj 2015

Att vilja men inte kunna

Idag när jag satt och käkade lunch med en av mina chefer sa han plötsligt. Varför har inte dygnet fler timmar 36 sådär vore lagom. Samtalet gled in på att hinna med. Då slog det mig att just hinna med har varit en bristvara den här säsongen.

Jag älskar att åka motorcykel och jag tycker mycket om mina hojar. Ambitionen att ta mig ut att köra finns men  lika ofta som tanken kommer upp raseras den av måsten. Ibland är det inte lätt att få till det även om viljan är där. Man kan så klart ha hojåkning som prio ett men det skulle antagligen inte bli så populärt vare sig på jobbet eller i hemmet. Om man som jag dessutom har både hus och sommarstuga att ta hand om så ter det sig periodvis tyvärr så att underhåll och fixand får komma före motorcykelåkande.

Endast en längre tur har det hunnit bli denna säsongen en lördag för några veckor sedan blev det en Sydskåne runt tur som gav 30 nya mil på mätaren. Förutom detta har det blivit någon ynklig kvällstur och några turer till jobbet. Samtidigt som jag är nöjd över att ha tvättat trädäck och målat altanen i stan och lagt nya golv i sommarstugan så ger det tyvärr inte samma tillfredsställelse som att ge sig ut och köra motorcykel.


Dessbättre blir kvällarna ljusare fler saker hemma och i stugan blir fixade så snart blir det kanske tid över. Den tiden skall vigas åt hojåkning. Än finns det många vägar som är oåkta och än finns det många platser att besöka.

Gasa Lugnt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar