onsdag 1 oktober 2014

Ducati hakar på nostalgivågen

Som flera av japsfirmorna  hakar Ducati på nostalgitrenden. Italienarna har åter tagit upp tillverkningen av en scrambler. Förra gången en sådan var på tapeten för deras del var mellan 1962 och 1975.

Den ny scramblerna har kanske inte så mycket gemensamt med den gamla. Motorn är en som sig bör luftkyld L-Twin som den har gemensamt med Monster och Hyper Motard. Hojen har låg sitthöjd. Formspråket är klassiskt men ändå modernt.

Det syns tydligt att det inte är en replika av en "gammelhoj" utan en modern motorcykel med inspiration från flydda tider. Jag tycker Ducati lyckats väl och tror att detta kommer att bli en storsäljare i deras modellprogram. Blir du nyfiken så så kolla filmklippet nedan. Jag tycker att Ducati scrambler verkar vara en kalashoj och hoppas verkligen att jag får möjlighet att provköra den. Stilen och designen tilltalar mig det är nästan så jag skulle kunna tänka mig en själv.
För dig som inte har flash i din smartphone klicka på youtubelänken här.

Ha en trevlig torsdag. Höstrusket är på gång så det kanske är dags för ärtsoppa, det är ju ändå torsdag.
Gasa Lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar