torsdag 2 oktober 2014

En liten undran och efterlysning!

Ett tag har jag märkt att jag tappat en del läsare. Det får mig att fundera kring vad som hänt och vad det beror på att intresset för min blogg minskat. Är det så att jag skriver om fel ämnen eller presenterar mina tankar och idéer på fel sätt?

Att det blir en dipp under sommaren när folk är ute och åker hoj är förståligt. Något har dock hänt som gör att läsarna inte hittar tillbaka i samma utsträckning som tidigare. Det är ju trots allt så att det är ni som läser och delar som är en stor del i inspiration och motivation. Visst är det så att skriva MC-blogg är lite samma som att skriva artiklar i MC-tidning. Det blir lätt lite kaka på kaka som man brukar säga, det är svårt att undvika upprepningar. Jag försöker dock se till att mina upprepningar blir ur lite olika perspektiv.

Ni som brukar läsa här lämna gärna en kommentar och tala om vad just du skulle vilja läsa om här. Det är ju trots allt så att det är för er jag skriver. Som bloggare måste man ha en ödmjuk inställning till sina läsare. Det måste vara så att just du tilltalas av det jag skriver annars ter ju sig bloggandet ganska meningslöst. Jag kan också tänka mig att ta in gästbloggare. Är det så att du sitter på en spännande reseberättelse, ett bra tekniktips, en kul berättelse eller någon annan historia som är MC-relaterad så är det bara att höra av sig jag delar gärna med mig av utrymmet och min läsekrets. Det är bara att höra av sig så löser vi det. Även mina tankar funderingar, tankar och kunskaper har begränsningar så jag skulle vara tacksam för lite tillskott till idébanken.

Marknadsföring är inte så lätt. Du som brukar läsa här och gillar vad jag skriver dela gärna min blogg. Posta gärna i facebookgrupper, på klubbsidor eller länka från dig egen sida. Det är fritt fram jag har inget emot att det jag skriver sprids. Har du inte varit inne på min facebooksida för bloggen och klickat på "gilla knappen" så gör det så får du mina uppdateringar direkt i ditt facebookflöde, det skulle jag uppskatta.

Som sagt har du förslag på saker jag kan skriva om eller ifall du skulle vilja vara gästskribent och dela med dig av något du upplevt eller brinner för så hör av dig. Det kan vara texter, bildberättelser, youtubeklipp mm. Alla tips mottages med största tacksamhet.


Min facebooksida hittar du på länken här. I huvudet på Hojåkaren

Vill du maila mig kan du gör det på magnus.json.johansson@gmail.com


Ha det världsbäst och jag önskar dig en angenäm fredag vi hörs i morgon.
//magnus

2 kommentarer:

  1. keep up the good work....
    en varierad och nyttig läsning,
    bra som de e .....

    //albin

    SvaraRadera
  2. Gillar dina tankar, filosoferande och observationer. Fortsätt så.
    Teknikartiklar odyl kan jag hitta på andra ställen på nätet.
    Dock är det inte fel att skriva om sånt som är intressant för stunden, så länge det är hojrelaterat. ;-)

    SvaraRadera