måndag 29 april 2013

Ja men vart åker du?

När det gäller mig så är det ofta så att jag inte har något egentligt mål med mina hojturer. Skall jag bara ut en tur efter jobbet eller på en kortare tur en lördag eller söndag. Då är det inte alltid jag har planerat vart jag skall åka. Vägvalet blir på sätt och vis slumpmässigt. Jag försöker dock variera mig genom att köra vägar det var längesedan jag åkte. Ett bra tips för att få lite variation i sin åkning är att vända på gamla invanda rutter. Att köra turer i motsatt riktning ger ofta en helt annan upplevelse. Dessutom får man se och uppleva saker man inte sett när man åkte andra hållet. Men var gör du när du är ute och kör undrar ibland arbetskamraterna.
Söndagsturen kröntes med kaffe och skumraket vid Torups slott

Jag brukar stanna och fika någon stans, brukar jag svara. Skall jag vara sanningsenlig så är det ju så att som hojåkare fikas det en hel del. Jag är ganska säker på att hojåkarna är en ganska viktig del i att hålla igång småkaféerna på landet. Det finns ju till och med ställen som kallar sig MC-fik. Det säger väl allt. Fikaträffar är ett ganska nytt begrepp som man börjar att höra. Det kan vara klubbar eller handlare som öppnar upp en helg eller en kväll för kaffetörstande bikers. Fika och hojåkning går som hand i handske.
Torups slott

Ha en underbar måndag och kom ihåg att idag är det dags att planera veckans fikaturer i alla fall om de inte skall bli spontanturer ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar