söndag 28 april 2013

Årets rally premiär

I går åkte jag Nils Holgersson rallyt som arrangeras av SKMC ( skånes motorcyklister ) med säte i Malmö. På morgionen var det 8+ grader och halvklart. Vid 9 tiden stallade jag ut Road Kingen och körde ner till macken för att tanka. Rallyts startplats var som vanligt Ekerödsrasten mellan Hörby och Tollarp. Resan dit var lite kylslagen fast det var främst händerna som tog stryk. När jag klev av lade jag vantarna på grenrören för att de skulle bli lite varma tills det var dags att åka.

Detta rally har arrangerats i många år så organisationen är väl inarbetad. Som vanligt körde man efter en så kallad "Roadmap" Den fungerade utmärkt och man hade lagt upp en fin rutt med trevliga småvägar. Det var till och med så att det var någon litet vägavsnitt jag inte hade åkt tidigare. Det är alltid kul när man får åka nya vägar. Vägarna var förhållandevis bra inte så många tjälskott som man kunde befara.

Vägverket eller Svevia som det heter nu för tiden hade hunnit vara ute och lagat en del hål vilket dom skall ha en eloge för. Rallyt var som vanligt av typen "frågor kombinerat med praktiska prov" Det var 3 kontroller längs vägen och målgång vid SMKC:s klubbhus. Här svarade man på de sista frågorna gjorde de sista praktiska provet och svarade på utslagsfrågan.

Sedan var det bara att vänta på resultatet under tiden bjöd klubben på fika och mackor. Solen tittade fram och det var nästan varmt, man blev riktigt övertygad om att våren faktiskt hade kommit för att stanna. Hur gick det för mig kanske du undrar.
Skrytbild

Bättre än förväntat. Jag fick en hedrande andraplats och förärades en pokal och ett presentkort på MC huset på 300kr. Tyvärr var det flera andra arrangemang som också också gick av stapeln denna dag. Detta till trots var det ändå 50 hojåkare som deltog. Syd att det inte blev fler SKMC:s rallyn är alltid välordnade- Ha en underbar söndag. Jag och frun skall ut och köra en runda i det vackra vårvädret.

1 kommentar:

  1. Grattis till andra priset skrytmåns :) Haha det hade jag också tagit bild på och lagt ut. Det är alltid kul att vinna, pris på ett rally eller 80 kr på jokern, spelar ingen roll. Vinst är vinst. Hoppas ni hade en härlig tur i dag. Ethel

    SvaraRadera