lördag 7 september 2013

Än finns det många vägar kvar att åka

”So many roads so little time” har en av mina bästa vänner som ett sånt där smart litet talessätt under sin signatur när han skriver på vårt gemensamma Amerikanska hojforum.

I går eftermiddag/kväll då jag befann mig i bilen på väg upp till sommarstugan i Nyköping kom jag att fundera över dessa små ord och vad det egentligen står för. Såhär på sensommaren infinner det sig nästan alltid lite vemod när det kommer till hojåkning. 

Kanske är det så att de vemod man känner under senare delen av säsongen är det pris man får betala för den eufori man upplever de första turerna på vårkanten. Dessbättre lovar SMHI en lång varm höst. Det är bara att hålla tummarna och hoppas att den prognosen stämmer. Gör den det så kanske man kan hålla vemodet borta ett tag till. 

Denna helgen är jag tyvärr hojlös eftersom vi valde att köra bil till Nyköping. Däremot så mötte vi många motorcyklar på väg söder ut. Det händer fortfarande en hel del aktiviteter runt om i landet Det finns både träffar att åka på och rallyn att köra denna och de kommande helgerna. Nu har jag ju fördelen av att bo långt söder ut i Sverige. 

Här är säsongen lång och den sista körningen för min del brukar bli SKMC:s luciakortege den 12 december. En tillställning som brukar samla mer än 400 hojar. Det dröjer ännu ganska länge innan det blir december. Än finns många vägar som väntar på att bli åkta. Skall du åka några av dom vägarna i helgen, så glöm inte bort att köra med insidan.


Ha en trevlig helg och gasa lugnt

1 kommentar:

  1. Bor i Jönköping men håller tummarna att hojen kan användas som jobbtransport fram till december iallafall!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera