fredag 13 december 2013

Nähä så roligt fick man inte ha!

Som ni säkert insåg när ni läste gårdagens blogginlägg så var ambitionen att åka SKMC:s luciakortege. SÅ blev det inte det var något som satte käppar i hjulet.

Jag visste förvisso att marginalerna var små men jag hade ändå räknat med att hinna. Jag jobbade till klockan 18 och räknade med att kunna cykla hem på en kvart lägga ytterligare 15 minuter på att sätta på mig hojkläder och köra ut Sportstern ur garaget. och vara på Stortorget 18.45.

Nu hampade det sig så att en av skolans elever blev inte hämtad i tid. Föräldern behagade komma och hämta sitt barn först 18.15 15 minuter efter stängningstid, vilket medförde att jag inte kom iväg från jobbet förrän klockan 18.30. Då insåg jag att det var kört jag var inte hemma så att jag skulle hinna i tid. Sådant här brukar inte hända och jag har sällan tider att passa de dagar jag jobbar till 18.00. Det är så typiskt att sådant här skall hända den gång man har bestämt något.
Bilden lånad av Vulcan Riders klart Lucia kör en Drifter

Som plåster på såren åkte jag och repeterade med mitt Bluesband istället. Där kunde jag i alla fall få utlopp för min besvikelse. Många blå toner blev det. Jag hoppas att det blir fint väder i helgen så kanske man ändå kan få sig en liten tur innan jul. Jag ville ju så gärna köra.
The Tremolo Kings Björn Collinder, Magnus Johansson, Jonas Ardby och Petter Nyebølle

Blir du nyfiken på hur det låter när jag musicerar kan du surfa in på vår badsida på Facebook eller besöka vår sida på Sound Cloude där går det också bra att lyssna  på några av de låtar vi spelat in.

https://www.facebook.com/tremolokings?ref=hl

https://soundcloud.com/search?q=tremolokings

Gillade du det du hörde lämna gärna en kommentar på vår facebook sida. Skulle du vilja boka oss för en spelning till en MC-träff, ett 50 Års kalas, ett  bröllop eller något annat evenemang är det bara att höra av sig vi gillar att komma ut och spela.

Oj redan fredag och dessutom Lucia. Denna veckan gick fort dagens youtubekalender klipp har egentligen inget med motorcyklar att göra men jag kunde inte motstå att posta "Ivan Boring firar Lucia. http://www.youtube.com/watch?v=nzhWNhQgE4E

I morgon är det lördag och då är det kanske dags att lukta lite på glöggen. Ride On!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar