torsdag 28 augusti 2014

Polaris hakar på de senaste hojbyggar trenderna

Polaris som äger och bygger Indian och Victory motorcyklarna verkar ha känt efter vart vindarna blåser och kommer med en nydesignad trendhoj inför 2015.

Inför introduktionen av 2014 års modeller satsade Polaris hårt på att återetablera indian som ett märke att räkna med. Denna satsning verkar ha gått bra och Indian verkar äntligen vara här för att stanna. Nu verkar Polaris kunnat flytta fokus till Victory och introducerar en helt ny hoj inför 2015. Modellen har fått namnet Magnum ( på latin betyder det stor )

Med sina 345kg så gör den kanske skäl för det namnet. Motorn är Victorys  50 graders V-Twin på 1731cc och givet vis har den belttrift. Tittar man å specifikationerna så verkar den absolut göra skäl för namnet. Detta är en Bagger som skiljer sig från Victorys tidigare "art deco futuristiska" touring lokomotiv.

Nu har man istället tittat på rådande byggtrender och skapat en maskin som ser ut som något man skulle kunna hitta i hojmagasinet Bagger. Hårda väskor Batwing-kåpa spoiler och ett smalt 21 tums framhjul gör att man tydligt ser att man tittat på rådande byggtrender.

Jag gissar att en sänkningssats och en utrejakd gaffelkrona är de eftermarknadsprodukter som kommer att bli populärast att köpa bland de kunder som kommer att köpa en Victory Magnum. Victorys tidigare hojar har inte riktigt fallit mig på läppen men har jag ändrat mig.

Jag är helt övertygad om att Victory Magnum kommer att bli en succé och ett uppsving för Polaris En helrätt satsning det tror i alla fall jag. Ha en trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar