Igår fick jag denna kommentar till bloggen på Facebook och jag tyckte det var så trevlig läsning att jag inte ville undanhålla mina läsare detta. Detta är en replik på det jag skrev om bromsar.
Inte motorerna heller du, dessa markerade revir genom olje söl överallt där man ställde dessa. Motorerna var i de närmaste bom-slut redan efter 3000-4000/mil.
Jag har jobbat som bil och mc-mekaniker sen tidigt 70-tal, oljorna har blivit bättre vilket har resulterat i att motorerna håller betydligt längre.
Jag har jobbat som bil och mc-mekaniker sen tidigt 70-tal, oljorna har blivit bättre vilket har resulterat i att motorerna håller betydligt längre.
Såg en -94 goldwing här i Umeå som har gått 53000/Mil. (FEMTIO TRE TUSEN MIL) detta utan motorrenovering. Ordet är otroligt.
T.o.m Triumph har fått ordning på sina hojar, givetvis tack vare Japanerna.
HD har fått hjälp därifrån sen -84 och konstruktionen av EVO-MOTORN. Och nu håller t.o.m hd,n. Som dessutom är tät.
Så visst har de gått framåt med utveckling, bromsar kommer från Tokiko, Nissin och Brembo. Framgafflarna från Japanska Howa.
Tacka japan för all progress i hoj-världen, utan dom hade vi varit kvar på 70-tals elände med våra hojar .
Tack för denna input Mauno. Ett lysande sätt att beskriva MC utveckligne de senaste 40 åren. Kul när det är någon som tar tag i det jag skriver och utvecklar det. Det är mycket uppskattat. Ha en trevlig vecka äntligen är det måndag och vi har en helt ny och spännande vecka framför oss. Gasa Lugnt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar