måndag 1 april 2013

Vi har vår i luften

Påskdagen bjöd på sol från klarblå himmel. Garageuppfarten är åt norr så den klarade sig undan från solen så snön och isen håller fortfarande uppfarten i sitt kalla grepp. Det blev inget åka av idag fastän jag ville.

För att inte förgås av PMS ( parked motorcycle syndrom ) kände jag att jag behövde göra något praktiskt för att dämpa rastlösheten. Jag plockade fram min nyköpta sekatör och gav mig ut i trädgården för att klippa äppelträden. Jag spankulerade runt i trädgården med en Georg Jensen pipa i ena mungipan tittande efter vårtecken. Det fanns både snödroppar och vintergäck och det var knoppar på syrenen. Jag rullade fram trädgårdstunnan och började att frenetiskt försöka frisera ett Maglemer äppelträd. Det var då jag hörde det först på avstånd, men ljudet kom närmre. Mullret från en V-twin motor. Jag kände hur solens strålar värmde mitt ansikte och då förstod jag att våren hade kommit. Det känns som om det är dags att rulla ut någon av hojarna idag ifall vädret håller i sig. Om det inte blir åka av kan man lyssna på ljudet i dagens youtube klipp. Kom ihåg att dra upp volymen på datorn.
 
Ljuddämpartest Harley Sportster för oss som gillar V-twin ljud

Youtube länkar visas inte ut i Iphone och Ipad  vill du se och lyssna på sportsterns så klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar