söndag 31 mars 2013

Väntan är svår

Påskhelgen brukar var den helg då vi i Skåne tar våra första längre hojturer. I år blev det inte så, våren har lyst med sin frånvaro. Tidigare har jag skrivit att metrologiskt sett brukar våren i Skåne infalla den 22:a Februari. Så har det inte varit i år. Vi är mer än en månad försenade. Jag chattade med en facebookbekant och beklagade mig över att säsongen inte kommit igång. Det har varit åkväder i flera dagar sa han. Jag skall strax ut på en tur tillade han och skickade en smiley. Så är det inte för mig. jag har nämligen garage i källaren. Skall man ut på en tur ska man också ta sig både  upp och ner för nerfarten.

Vad finns det på min garagenerfart? Precis som du säkert gissat is och snö. Skulle jag skotta och salta så skulle jag antagligen få upp hojen. Frågan är skulle jag få ner den? Baxa ner 320kg Road King på en isig betonguppfart är mer än väl spännande.Så spännande vågar jag inte ha det. Det får bli lite andra sysselsättningar tills is och snö har töat bort. Jag hoppas att det inte dröjer allt för länge. Jag vill inte vänta till sen, jag vill köra nu och jag tycker inte om att ha tråkigt. Jag vill att det skall vara precis som i låten Born to be wild

Get your motor runnin'
Head out on the highway

Looking for adventure
 

In whatever comes our way

Born to be wild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar