måndag 4 mars 2013

Vilken hoj tänker du på.

På något sätt är vi präglade av olika intryck och erfarenheter. Ofta saker vi sett eller upplevt i barndomen har fastnat i skallen. När vi blundar och funderar kommer bilder upp i skallen. Ofta är det samma bild som dyker upp. När jag sluter ögonen och tänker motorcykel, så är det en Triumph Boneville som kommer fram på näthinnan.

För mig är den intimt förknippat med tanken motorcykel. Jag har själv aldrig ägt en Triumph jag har inte ens kört någon. När jag var i 7-8 års åldern hade brorsan en orange och vit Boneville 69:a och det är antagligen den som etsat sig fast i huvudet. Funderar jag sedan vidare och tänker Motocrosshoj är det en Husqvarna 390 som kommer fram.

Tänker jag Harley är det en DuoGlide som visas i skallens diabildsprojektor.

När tanken sedan ringlar vidare och stoppar till på veteranhoj så är det tro det eller ej en Dansk Nimbus som dyker upp.

Funderar jag på chopper så tänker jag förutom på handikappmopeden,

givetvis på Peter Fondas Captain America hoj från filmen Easy Rider. Detta trots att jag egentligen gillar stuket på Dennis Hoppers hoj bättre.
Kommentera gärna och berätta vilka hojar som kommer upp i skallen när du tänker. När du ändå är igång och tänker så kan du passa på att göra ett litet MC quiz på Kvällspostens hemsida.
Länk till MC-quiz 
Lycka till med quizet! BTW jag hade alla rätt. Ha en trevlig måndag.

1 kommentar:

  1. Första MCn En Honda Monkey Bile 50cc, Första som jag åkte på Suzuki 1000 GS. Harley = Roadking. 4 Hjuling Polaris

    SvaraRadera