tisdag 9 april 2013

Man är inte så farlig som man ser ut

För några år sedan hade jag förmånen att få arbeta i en förskoleklass som startat en termin tidigare än vanligt. Gruppen bestod således av 5-åringar. Av barn får man höra sanningen säger man och det stämmer nog i ganska stor utsträckning. En dag med vackert väder hade jag kört motorcykel till jobbet. När jag kommer in på 5-åringarnas avdelning möter jag en kille som heter Arvid.

Han stannar upp och tittar storögt på mig och sedan utbrister han.
- Så fin du är det ser ju ut som om du har en riktig sån där "Motorcykelkofta". Detta ord tog jag genast till mig. Visst är det så att den värsta kaxigheten även hos en hardcorebiker slipas av en smula ifall man vet att de dom har på sig inte är en "Klubbväst" utan en "Motorcykelkofta". Vem kan vara tuff i ett sådant plagg ?

Det händer ibland att jag använder mina "Motorcykelkoftor" och jag bär dom med stolthet mycket tack vara Arvid 5 år som avdramatiserade hela grejen.

Ha en underbar tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar