fredag 19 april 2013

Små förändringar kan göra stor skillnad.

Det finns många sätt att göra sin hoj personlig. Antingen kan man hänga på saker eller så kan man plocka bort. Förra året köpte jag en Sportster. Dels för att ha en lite smidig hoj att köra till jobbet på och dels för att min som skulle ha lämplig hoj att övningsköra på. En begagnad Sportster inhandlades på Vincents Bikeshop i Varberg. Icke utan sorg lämnade jag min gamla Yamaha Wildstar i inbyte. Det var ett sorgligt farväl, vi hade ju ändå haft 7000 lyckliga mil tillsammans.

En Sportster kanske var en sanning med modifikation Den var snarare en "Gubbster" utrustad med tvåmanssoffa, sissybar, pakethållare och packväskor. det fanns även en vindruta som vid inköpstillfället inte var monterad. Så som hojen såg ut var kanske inget som appellerar till en 19 årings uppfattning om hur en tuff hoj skall vara. Jag köpte en solosadel av kille på Harleyforum. När sadeln kom demonterade jag packväskorna, sadeln, sissyn och pakethållaren. Jag tillverkade också en ny nummerskylthållare.

Med små enkla medel blev sportstern förvandlad från gubbmoped till bushoj. På sikt kommer den antagligen att stukas till ytterligare. Nytt styre och miniblinkers står överst på listan. Fast vem vet jag hinner kanske ändra mig igen innan jag kommer till skott. En sak är jag dock säker på. Någon gubbster kommer den inte att bli i alla fall så länge jag äger den. Viken av versionerna man tycker bäst om är så klart en smaksak och man kan givet vis ha vilket stuk som helst på sin hoj. Huvudsaken är ju att man gillar det man åker på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar