lördag 20 april 2013

Hojåkning i praktiken

Det är aldrig för sent att lära sig något nytt och man blir aldrig fullärd. Jag har i tidigare inlägg skrivit att olycksstatistiken förbättrats under senare år jag har också påstått att riskmedvetenheten hos landets hojåkare är bättre än någonsin. Trots dessa goda siffror finns det alltid saker som kan bli bättre. Det finns olika sätt att förkovra sig när det gäller hojåkning. Det mest konkreta sättet är att utbilda sig.

Det kan vara en kurs hos SMC eller hos en motorklubb. Det kan också vara att ta kontakt med en körskola och ta någon eller några lektioner ifall man är osäker eller tycker att det är något man behöver finslipa. Sedan finns ju internet. En näst intill outtömlig källa för information om allt mellan himmel och jord och givet vis då också massor med information om hur man kör motorcykel.

Tittar man på Youtube kan man hitta filmklipp som har med åkteknik att göra. Till exempel delar ur Jerry "motorman" Palladinos filmer Ride like a Pro. På SMC:s sida kan du hitta en avdelning som heter "körtips". Här finns massor med matnyttigt även för den erfarne hojåkaren. Väl värt ett besök. Slutligen kom ihåg att det är aldrig försent att lära sig något nytt.

SMC Körtips

Detta var inlägg nr 100 på min blogg. En stor eloge till er som gillar delar och läser den. Utan besökare/läsare hade intresset antagligen dalat fortare än ett höstlöv.  GIllar du min blogg och vill ha koll på mina uppdateringar så gå in och gilla min facebooksida I Huvudet på Hojåkaren, Gör du det så får du mina uppdateringar direkt i ditt nyhetsflöde på facebook. I Huvudet på Hojåkarens facebooksida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar