söndag 21 april 2013

Snart börjar det.

Snart är det dags då börjar speedway säsongen  Speedway kan de va något? De undrar du säkert. Absolut säger jag. Jag är inte någon motorsport nörd som sitter klistrad vid tv:n för att se alla varven i Formula 1 eller Moto GP loppen. Däremot gillar jag Speedway.


Snabba lopp ett heat tar ca 1 minut. Folkligt och festligt med god stämning på läktaren. Det är stor skillnad att se Speedway på plats mot att se det på TV. Oftast går jag och tittar på MK tändstiftets lag Gnistorna som har Malmö motorstadion som hemmaarena. Dom har efter många års harvande i gärdsgårds serien äntligen klättrat i seriesystemet och åker nu i Allsvenskan och har siktet inställt på att kunna ta en plats i Elitserien.


Har du en speedwaybana i närheten tycker jag absolut att du skall ge sporten en chans. För egen del blir årets premiär den 16 maj då Gnistorna åker sin första hemma match mot Griparna från Nyköping. Det skall bli spännande att se, på pappret verkar gnistorna ha fått ihop ett bra lag. Lite extra spännande med tanke på att flera av förarna har ett förflutet i Griparna.

FNC Gnistornas hemsida

Nu är det snart dags för frukost och sedan blir det en hojtur på några Skånska småvägar. Solen skiner från klarblå himmel vilket bådar gott för en dag i sadeln. Ska du ut ock köra så ta det försiktigt det finns gott om rullgrus potthål och bilister där ute.

Njut av söndagen och Gasa lugnt



                                                                                                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar