torsdag 25 april 2013

Sydsvenska Dagbladet överträffar sig själv

Jag är inge stor konsument av dagstidningarnas sportsidor. Oftast bläddrar jag bara fort förbi. Varför undrar du kanske. Svaret är enkelt jag har aldrig varit intresserad av fotboll, som såhär års är det som upptar nästan alla sportsidorna. Det analyseras och vänds ut och in på alla lag från div 5 och uppåt. Detta varvas med artiklar om internationell fotboll med Zlatan i spetsen. Jag har förvisso inget emot honom, hans karriär är onekligen en framgångssaga. I går morse var det något som inte var som det bruka när jag snabbt  bläddrade igenom  sportsidorna. Något fångade min uppmärksamhet Det var en blid på något jag kände igen som man mycket sällan ser på Sydsvenskans sportsidor. Speedway. En artikel om MK Tändstiftets allsvenska lag FNC Gnistorna och deras målsättning inför kommande säsong. Kors i taket tänkte jag äntligen något som intresserar och engagerar en gammal MC-nörd som jag.
Mathias Törnblom FNC Gnistorna

Med glädje läste jag dessa spalter. Då upptäckte jag en artikel till. Mer speedwaynyheter Gnistornas lovande Juniorförare Mathias Törnblom hade blivit uttagen som reservförare till Göteborgs Grand Prix som ingår i VM-serien. Det blir om han får åka första gången en förare från MK tändstiftet får åka Speedway VM. Kul att detta uppmärksammades. Har klubben tur kan det kanske hjälpa till att få ännu större publik till hemmamatcherna på Malmö Motorstadion. Förra säsongen hade klubben ett publiksnitt på 1100 personer. Du som bor i närheten gå och se ett par matcher och hjälp till att heja fram en av Sveriges äldsta motorklubbar till en plats i Elitserien.

Tack för det Sydsvenskan sådana sportnyheterr vill jag gärna se mer av

FNC Gnistorna i Sydsvenskan

Mathias Törnblom i Sydsvenskan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar