onsdag 12 juni 2013

Ibland är man mer än lovligt nördig

För ett tag sedan var jag inne på MC-huset i Malmö. Jag skulle titta på en hjälm. När det visat sig att den hjälm jag var intresserad av inte passade mitt huvud, blev det ingen affär den dagen.


Istället tog jag ett varv bland motorcyklarna. Det var inte så att jag var ute efter ny hoj. Jag är nöjd med min Road King och har för avsikt att behålla den ett tag till. Det är ändå alltid kul att se vad som bjuds ut till försäljning. När jag gått halva rundan komm jag på mig själv med att tänka. Avon, Dunlop, Dunlop, Micheline, Metzler, Avon, Bridgestone.

Jag hade utan att fundera på det närmre registrerat vad hojarna hade för framdäck genom att titta på mönstret. Hmmm tänkte jag, det där känns inte helt friskt. Tur att det inte mig veterligen är några tankeläsare som jobbar här.  Jag gick ut på parkeringen. Larmade av Harleyn och tryckte på startknappen så motorn villigt hostade igång.

På med hjälm och handskar sedan i med ettans växel och iväg. På vägen hem till Limhamn funderade jag över mig själv och min egen existens. Kyligt konstaterade jag att man kanske borde skaffa sig ett liv.

Ha en kalasonsdag och kör snyggt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar