tisdag 19 november 2013

Produktplacering ger marknadsföringen en skjuts

Som jag skrivit tidigare introducerar Harley Davidson två helt nya mindre hojar. Harley Davidson Street 500 och 750. Harley Davidson skaffar draghjälp I Hollywood för att få fart på försäljningen.

Serieförlaget Marvel med serier som Spindelmannen, Hulken, Volverin, Gröna Lyktan med flera är nu för tiden nästan en självklarhet när det kommer till nyproducerad Amerikans actionfilm. Nu kommer den andra filmen om superhjälten Captain America. Filmen har fått titeln The winter soldier.

I denna film åker Captain America givet vis Harley Davidson och hojen han kör är en Street 750. Jag tror knappast att det är en slump att det blev just en Street 750. Jag misstänker att detta är en mycket medveten produktplacering från Harley Davidsons sida.

Jag är inte den som brukar imponeras av reklam och produktplaceringar men håll med om att låta Captain America vara den första som kör Harley Davidson Street 750 på film är genialiskt. Vem skulle kunna marknadsföra denna hoj bättre än just Captain America.

Här kan du se trailern till filmen. I en liten sekvens mot slutet kan du se Captain America komma farande på sin Harley Davidson Street.

Captain America The winter soldier Trailer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar