söndag 1 december 2013

Honda gör power cruiser av sitt touringlokolotiv.

Förra året släppte honda en baggervariant av sin långfärdskung Goldwing. Nu nu cutomiserar man guldvingen ytterligare ett snäpp och släpper en helt ny power cruiser. 

Har har man precis som med baggern använt Goldwings grundkonstruktion. Man har skalat bort det mesta av ”karossen” och ersatt dessa med nya plastdetaljer och på så sätt skapat en hoj i helt ny stil med med den stora boxer 6:an som som drivlina. Vikten på ekipaget blir smidiga 341kg och effektuttaget blir 116 hk. Den stora sexan har vridmoment i masssor vilket borgar för att den kommer att vara snabbt iväg efter varje rödljus. 

Personligen tilltalas jag inte av designen men smaken är som sagt olika och denna muskelmaskin kommer säkert att både köpas och beundras. I mina ögon är nya F6C eller Valkyrie som den kommer att heta på andra sidan atlanten allt för kompakt.  Kolla in bildspelet på länken nedan.


Stilen skulle vilja beskriva som retro futuristisk hur det nu går ihop? Jag tycker att designerna har försökt att göra något modernt samtidigt som man sneglat på art deco från 30-40-talet. Det finns i mitt tycke linjer i designen som påminner om de strömlinjeformade ångloken från den tiden. Kanske är jag färgad av att guldvinge-piloterna ibland kallas lokförare. Titta på länken och skapa dig en egen uppfattning vem vet kanske är det en Valkyrie som blir din nästa hoj. Jag tror nämligen att den kommer att kallas så även här. Så var det med förra varianten av F6C det var ingen som kallade den det. Flat six custom gick inte hem det heller, alla kallade den för Valkyrie

Klicka på länken så kommer lucka 2 i hojåkarens youtubekalender idag blir det Freestyle MX i världsklass Travis Pastrana gör en dubbel backflipp vid X-Games 2006



Ha en bra dag, det är måndag igen och vi sätter kurs mot en ny helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar