tisdag 20 januari 2015

Skinnställ 2015 är på gång

Inför denna säsongen har jag bestämt mig för att jag skall vara bättre förberedd än någonsin. Jag tänkte slippa att uppleva känslan av att känna mig som en nystoppad falukorv längre fram i vår när det är dags att dra på sig skinnstället.

Det är samma visa varje år. Jag är inte den som brukar odla konspirationsteorier men just när det gäller MC-kläder så är jag inte lika säker. Här går man omkring och sköter sig och är precis lika smärt och smidig som när man ställde in hojen i höstas. När det sedan är dags för vårturen har MC-kläderna på något mystiskt vis krympt. Jag vet att jag inte är ensam om att uppleva detta. titta på dagens bilder så kommer du att se en drös andra hojåkare som upplever samma sak som jag. Hojåkare i alla länder förenen eder!

Jag misstänker starkt att tillverkarna syr hojkläder av undermåliga lättkrympande material för att det skall få sälja en ny omgång till varje hojåkare varje säsong. I år tänkte jag lura den alla Hallman, Rukka, Jofama, Held you name it. Ingen av dem skall få ta del av mina pengar. Jag har kommit fram till slutsatsen att om jag ser till att vara smalare när hojsäsongen börjar än vad jag var när jag hängde upp skinnstället i höstas så kommer det att passa trots att det antagligen krymp.

Nu tänker du kanske att jag skulle leva i någon slags självförnekelse och inte inse att jag defakto fetat till mig varje vinter de senaste åren. Antagligen är detta egentligen mycket nära sanningen. Självförnekelse är dock en mycket stark drift så jag skulle aldrig erkänna att du har rätt. Jag tycker fortfarande att jag är i samma storlek och form som jag va förr. Min våg har däremot blivit sliten och plötsligt börjat att vi säkert 20kg mer än vad jag i själva verket väger. En kinesiskt jävla digital skitvåg. Eftersom jag kan vara lite snål mot mig själv tänker jag ändå ta tjuren vid hornen och lura mc-klädestillverkarna på några tusenlappar.

Sedan två veckor tillbaka har jag börjat att köra strikt LCHF. Jag äter nästan inga kolhydrater alls det har haft god effekt på mig förut och jag har bestämt mig för att det skall ha det denna gången också. Det handlar om att vara konsekvent metodisk och att hålla motivationen på topp. Förutom att skinkläderna kommer att passa och kanske till och med sitta löst i vår så finns det ju ytterligare vinster att göra. Resultatet är något jag kallar lågbudget-trim.

Om jag nu skulle kunna fixa till så att jag blir 20 kil lättare än när jag ställde in hojen skulle hojen utan tvekan bli både starkare och snabbare när den slipper ha 20 kilo extra dökött att släpa omkring på. Nu vt ni att jag är på gång och jag kommer att hålla er uppdaterade. Hjälp mig att hålla tummarna och häng gärna på så kan vi möta våren i skinnställ av förra årets modell

2 kommentarer:

  1. Jamen då lurar ju dom dig ändå, haha. Tusenlapparna flyger iväg igen. Du behöver storlekar mindre istället. Kram

    SvaraRadera
  2. Det är inte säkert jag kanske gillar när kläderna är lite luftiga och fladdrar om benen ;-)

    SvaraRadera