torsdag 22 augusti 2013

I kväll kan det bli nästan onödigt spännande

I Malmö pågår den 29:e Malmöfestivalen. Stan sjuder av folkliv vimmel mat och musik av alla de sorter. En folkfest precis som den skall vara.  Idag tänker jag ändå strunta i festivalen och istället bevista ett helt annat arrangemang.



I kväll klockan 19.00 kör Gnistorna som MK Tändstiftets speedwaylag heter semifinal i speedwayallsvenskan. Det är första gången i lagets historia. Detta sker på Malmö Motorstadion i Husie. Motståndarna är dom rutinerade Rospiggarna från Hallstavik. Ett rutinerat lag med flera år i elitserien. Det kommer att bli en hård och tuff kamp. Båda lagen vill vinna för att ha möjlighet att skaffa sig en plats i Elitserien. På pappret är Rospiggarna kanske det starkaste laget men Gnistorna har varit svårslagna på hemmabanan hela säsongen.

På Gnistornas hemsida har man frågat runt bland branchfolk och alla är överens om att matchen kommer att bli både jämn och hård. De flesta tippar dock ett litet övertag för Gnistorna detta trots att Rospiggarna varit segertippade i allsvenska hela säsongen. Jag hoppas att det blir storpublik och att många Skåningar kommer och hjälper till att heja fram Gnistorna till en möjlighet att ta sig ännu ett steg närmre elitserien. Som sagt bor du i Skåne missa inte denna motorbegivenhet klockan 19.00 på Malmö motorstadion. Mer info hittar du på länken nedan.
Gnistornas hemsida
Igår på Malmöfestivalen sprang jag på Bengt Palm som jag skrivit om tidigare. Det är han som tillverkar det gamla väl beprövade putsmedlet Fulgentin. Han undrade ifall jag fortfarande använde det. Absolut sa jag jag tycker att det funkar kanonbra. Det bästa är när man varit ute och åkte en runda och hojen blivit dammig. Då är det bra att torka av med en torr microfiberduk och sedan putsa upp hojen med en annan trasa med lite Fulgentin så skiner den som ett utställningsobjekt.

Har du inte testat så tycker jag att du skall ge det en chans. Vill bara tillägga att jag skriver detta på eget bevåg och att jag inte på något sätt blivit vare sig betald eller mutad. Blir du nyfiken? Kolla länken.
Fulgentin
Ha en underbar torsdag och hjälp till att hålla tummarna för Gnistorna när dom skall åka i kväll i alla fall om du inte bor i Roslagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar