fredag 20 september 2013

Fler sätt att hålla värmen

Tyvärr är ju whisky och mc-åkning en oerhört dålig kombination så de sättet att värma upp sig går svårt bort när det är dags att sätta sig på motorcykeln. När jag skrivit gårdagens inlägg så slog det mig plötsligt.

Om inte berget kommer till Muhammed får Muhammed komma till berget. Ifall man nu inte har något som värmer utifrån och in (läs värmehandtag) så borde det finnas något som värmer inifrån och ut. Efter lite googlande hittade jag vad jag sökte.

Både innerhandskar och strumpor med elslingor som kopplas till 12 volt. Grejerna var kanske inte jättebilliga men att slippa frysa kan kanske vara värt en slant.

Både handskar och strumpor går att koppla till hojens batteri via en termostat så att du kan reglera värmen. Det har ju funnits slalompjäxor med eluppvärmning i massor med år så jag fattar inte varför denna produkt inte fått något större genomslag. Hade det blivit större omsättning på grejorna hade antagligen fler tillverkare kommit till och priserna hade blivit mer överkomliga. Vill du ta dig en titt så surfa in på länken nedan

värmekläder.se 

Tycker man att detta är för dyrt finns ytterligare ett sätt att hålla händerna varma. Hippohands (flodhästhänder) låter inte så tufft och ser inte så tufft ut men det fungerar.
Dessa monterar du över dina handtagoch ditt kopplings och bromsgrepp. Sedan sticker du in dina hadskbeklädda händer och du är skyddad från fartvinden. Ganska fiffigt faktiskt.
Säkert varm och skönt. Utseendet tilltalar mig däremot inte. Fult som stryk är det men slipper man att frysa så spelar det kanske inte så stor roll.

Ha en underbar fredag. Nu är det snart helg och på Lördag ser det ut att bli åkväder. I Skåne har man lovat 18grader varmt. Det håller vi tummarna för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar