lördag 17 augusti 2013

Vem har tolkningsföreträde i hojvärlden

Att få fram sin mening eller sitt budskap är inte alltid så lätt. Man funderar och försöker att uttrycka sig men resultatet blir inte alltid vad man tänkt sig.

Den 6:;e Augusti skrev jag ett inlägg med med titeln när solen lyser försvinner vettet. Inlägget handlade om varför det är bra att använda skyddskläder när man kör motorcykel. Detta har blivit ett av mina mest lästa blogginlägg sedan starten med nästan 4000 sidvisningar. Detta inlägg där jag försökte påvisa nyttan eller vikten av att använda den skyddsutrustning som finns tillgänglig har lett till att det skapats en tråd som utvecklats nästan till en "hat-tråd" mot mig på ett forum för folk som kör sporthoj. Där påstås det att jag inte kan njuta och ha roligt när jag kör motorcykel och att 70% av det jag skriver skulle vara negativt om hojåkning. Man påstår vidare att jag skulle vara fixerad av olyckor och skador.

Jag känner inte alls igen mig i den beskrivningen. Givet vis tycker jag att det är viktigt att vara riskmedveten och visst tycker jag att man skall arbeta för att motverka extrembeteende i trafiken. Antagligen är det så att någon eller några hojåkare känt sig träffade och då väljer att kasta skit på mig för att försvara sitt eget beteende. Jag vill härmed klar göra att jag gillar alla typer av motorcyklar och motorcyklister. I min värld spelar det ingen roll ifall du väljer att köra sporthoj, super motard, custom, streetfighter mm. Det viktigaste är "att du åker "inte "vad du åker". Jag är på inget sätt negativ till vare sig motorcyklar eller motorcykelåkning. Att jag sedan tycker att det är viktigt med trafiksäkerhet och att ha ett gott uppträdande i trafiken är en åsikt jag står för. Dessa åsikter är inget som på något vis hindrar mig eller någon annan att fina glädje i motorcykelåkningen.

Ha en underbar lördag och kör med insidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar